De nieuwe 2011 Chevrolet Captiva
Bron: auto.vlan.be/nl/auto-nieuws/Chevrolet/Captiva/Chevrolet-Captiva-MY2011-2010?id=32516
De nieuwe Captiva SUV zal in primeur op het Salon van Parijs te zien zijn, met een nieuwe voorkant, een serie verbeteringen in het interieur en nieuwe motoren en transmissies. De Captiva is één van de Chevrolet-wereldprimeurs in Parijs.
Een aantal voorzieningen valt aan de voorzijde onmiddellijk op: de motorkap is opnieuw vormgegeven met scherpe vouwen, een grotere, gedeelde grille met in het midden het trotse Chevrolet-embleem, de prismavormige koplampen en de in de buitenspiegels geïntegreerde LED-richtingaanwijzers. In de voorspatborden hebben de luchtinlaten nu een hoekige vorm waarmee het sportieve karakter van de nieuwe Captiva wordt benadrukt. Aan de zijkant heeft de Captiva zijn vorm behouden met de vanaf de A-stijl enigszins oplopende schouderlijn. Nieuwe kleuren ronden de verschijning van de nieuwe Captiva perfect af, terwijl de geaccentueerde wielkasten plaats kunnen bieden aan wielen in de maatvoering tussen 17 en 19 inch.
Niet niet minder dan vier nieuwe krachtige motoren voor de Chevrolet Captiva, die standaard zijn voorzien van een nieuwe handgeschakelde of automatische zesversnellingsbak. De motorenreeks bestaat uit twee benzinemotoren (2.4-liter en 3.0-liter) en twee 2.2-liter turbodieselvarianten. De nieuwe krachtbronnen zijn voorzien van de modernste technologie voor een optimale balans tussen prestaties en een gunstig brandstofverbruik.
Met de introductie van een nieuwe 3.0-liter V6 benzinemotor van 258 pk met directe injectie en variabele kleptiming is de Captiva de op één na krachtigste SUV in zijn klasse, terwijl de nieuwe 2.2-liter common-rail turbodiesel beschikbaar is met een vermogen van 163 of 184 pk. Ook volledig nieuw is een 2.4-liter benzinemotor met twee bovenliggende nokkenassen en variabele kleptiming en een vermogen van 171 pk. De versies met 2.2-liter turbodieselmotor en de 2.4-liter benzineversie zijn zowel met voor- als vierwielaandrijving leverbaar.
Het chassis van de nieuwe Captiva is opnieuw afgesteld om de rijdynamiek, de bochten- en rolkarakteristiek en het rijgedrag te verbeteren. Met standaard Electronic Stability Control (ESC), Traction Control (TCS) en Braking Assist (BAS) alsmede voor-, zij- en gordijnairbags bidet de Captiva een hoog veiligheidsniveau.
De nieuwe Captiva is voorzien van Hill Start Assist, dat het terugrollen op hellingen voorkomt, en een elektrische parkeerrem, waardoor er meer opbergruimte is ontstaan in de middenconsole, ondermeer voor twee één-literbekerhouders.
Het audiosysteem van de nieuwe Captiva is voorzien van een Aux-ingang, een USB-poort en Bluetooth-aansluiting. De inzittenden kunnen nog meer genieten van het audio-systeem dankzij de verbeterde akoestiek, gerealiseerd door verminderde weg-, wind- en motorgeluiden. De Captiva kan worden besteld met een touchscreen navigatiesysteem met achteruitrijcamera voor parkeerhulp.
De marktlancering in Europa is voorzien voor de lente van 2011.