Auto kapot, wat nu?
2013/10/03
door Bas
in
auto verkopen,
NIEUW,
NIEUWS
Bron: www.ikwilvanmijnautoaf.blogspot.nl
Wil jij nog geen afscheid nemen van je auto, maar je hebt ook geen zin om een forse garage rekening te betalen? Je kunt in sommige gevallen een poging wagen het defect zelf te herstellen. Je bent dan in ieder geval minder geld kwijt. Je kunt de kosten nog meer drukken door voor een goed imitatieonderdeel te kiezen, in plaats voor het originele. Gaat het echter om bijvoorbeeld de turbo van de auto, dan is het verstandiger hier niet zelf mee aan de slag te gaan. De kans is groot dat je dit defect niet zelf kunt repareren en dat je zelfs nog meer schade aanbrengt. Schakel in zo’n geval een expert in.
Bij kapotte onderdelen van je auto, zoals de turbo, is het altijd een dilemma. Laat ik het repareren, vervangen of reviseren? In de praktijk blijkt dat het repareren van een turbo vaak een korte termijn oplossing is. Het vervangen van de turbo is daarentegen erg prijzig. Je kunt ook kiezen voor een turbo revisie . Dit is een oplossing voor op de lange termijn, zodat je weer kunt genieten van je turbo. Op internet bestaan echter genoeg spookverhalen dat turbo revisie niet mogelijk is. Dit is niet waar. Wat wel waar is, is dat het reviseren van een turbo een complexe aangelegenheid is waardoor veel garages niet in staat zijn om de turbo te reviseren.
Bron: www.ikwilvanmijnautoaf.blogspot.nl
Je auto is plotseling kapot gegaan, wat kun je doen? Laat je de auto repareren of verkoop je de gebruikte auto? Voor beide opties bestaan er genoeg mogelijkheden. Maar wat is nu de meest verstandige zet?
Elk jaar komen er duizenden gebruikte auto’s op de markt waar iets aan mankeert. Het aantal schadeauto’s laat een daling zien. De moderne auto’s zijn veiliger en wegen zijn zo aangepast dat zij de verkeersveiligheid bevorderen. Voornamelijk oudere auto’s worden snel verkocht als een kostbaar onderdeel vervangen dient te worden of plotseling kapot is gegaan. Denk hierbij aan de distributieriem of de turbo.
Is je auto het waard het defect te herstellen?
Met auto’s geldt dat het eerste jaar de waarde het meeste dealt. Afhankelijk van het model, is de auto na tientallen jaren economisch afgeschreven. Gaat er na die tijd iets kapot, dan kun je het beste je auto verkopen. Reparatie kost in zo’n geval vaak meer geld dan dat de auto waard is. In enkele gevallen ligt het omslagpunt eerder. Het ligt eraan welk onderdeel precies kapot is gegaan.Wil jij nog geen afscheid nemen van je auto, maar je hebt ook geen zin om een forse garage rekening te betalen? Je kunt in sommige gevallen een poging wagen het defect zelf te herstellen. Je bent dan in ieder geval minder geld kwijt. Je kunt de kosten nog meer drukken door voor een goed imitatieonderdeel te kiezen, in plaats voor het originele. Gaat het echter om bijvoorbeeld de turbo van de auto, dan is het verstandiger hier niet zelf mee aan de slag te gaan. De kans is groot dat je dit defect niet zelf kunt repareren en dat je zelfs nog meer schade aanbrengt. Schakel in zo’n geval een expert in.
Bij kapotte onderdelen van je auto, zoals de turbo, is het altijd een dilemma. Laat ik het repareren, vervangen of reviseren? In de praktijk blijkt dat het repareren van een turbo vaak een korte termijn oplossing is. Het vervangen van de turbo is daarentegen erg prijzig. Je kunt ook kiezen voor een turbo revisie . Dit is een oplossing voor op de lange termijn, zodat je weer kunt genieten van je turbo. Op internet bestaan echter genoeg spookverhalen dat turbo revisie niet mogelijk is. Dit is niet waar. Wat wel waar is, is dat het reviseren van een turbo een complexe aangelegenheid is waardoor veel garages niet in staat zijn om de turbo te reviseren.