AutoTrack.nl nog niet genomineerd voor Remarketing Award 2012
Bron: www.ikwilvanmijnautoaf.nl
AutoTrack.nl dacht genomineerd te zijn voor de Remarketing Award 2012. Deze award wordt op 22 maart uitgereikt op het jaarlijkse Remarketing Event, welke dit jaar in het teken staat van ‘Transparantie’. AutoTrack.nl dacht genomineerd te zijn voor haar vooruitstrevende manier van het garanderen van kwaliteit, door de strikte controles van auto’s vóór plaatsing op de site, dit bleek echter nog niet zo te zijn, wat leidde tot transpiratie in plaats van transpirantie.
Kreten als 'Niet te vroeg juichen' en 'De huid niet verkopen voordat de beer geschoten is' lijken hier op de plaats te zijn aangezien ruim een half uur nadat het persbericht werd uitgezonden de rectificatie werd uitgestuurd.
"Geachte redactie, Per abuis heeft u vanmorgen (sinds wanneer is 12:17 uur nog ochtend? red.) het persbericht over de nominatie van AutoTrack.nl ontvangen. Dit blijkt echter te prematuur, er is tot op heden sprake van het bereiken van de shortlist. Morgen worden pas de nominaties bekend gemaakt. Het verzoek om het persbericht onder embargo te houden tot nader orde. Excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor uw medewerking."
Transparantie
Toch vervelend voor Autotrack, onderdeel van uitgever Wegener, dat ze het bericht weer in moeten trekken. Op deze manier boeten kreten als transparantie toch aan kracht in, ondanks dat dit woord zes (!) keer in de zes onderstaande zinnen genoemd werd in de tekst van het originele persbericht.
"Al jaren maken wij ons hard voor meer transparantie in de automotivebranche. Transparantie leidt tot meer duidelijkheid en vergroot het consumentenvertrouwen, ook het autobedrijf krijgt beter inzicht in het gehele inkoopproces. Niet alleen de consument heeft dus voordeel van meer transparantie, uiteindelijk zal de gehele branche hier van profiteren. Het vergroten van transparantie vergt echter wel een omslag van de hele sector....De site biedt transparantie in vergelijkbaarheid van het complete actuele aanbod en valideert dit door consumenten optimaal te informeren en te adviseren.......AutoTrack.nl werkt transparant en biedt een eerlijk concurrentieveld bij het adverteren met auto’s."
Van transparantie tot transpireren
Het lijkt erop dat al deze transpirantie vandaag tussen 12.17 (tijdstip verzenden persbericht) en 13:37 (tijdstip verzenden rectificatie) tot overmatig transpireren heeft geleid op de PR afdeling van Autotrack.nl.
Auto verkopen
Inmiddels zijn er ook voldoende alternatieven om de auto online te verkopen op transparante wijze. Een website welke de laatste jaren sterk is gegroeid is de auto verkopen site ikwilvanmijnautoaf.nl. Het verschil tussen Autotrack en deze website is dat consumenten doorgaans binnen 24 uur een gegarandeerd bod op de auto ontvangen van een officieel autobedrijf in plaats van passief te wachten tot er iemand op de advertentie site reageert.
Ook is de dienstverlening van ikwilvanijnautoaf.nl gratis voor de consument, terwijl deze Autotrack E 39,95 betaald voor het duurste advertentiepakket.