Humvee versus Xiaolong XL2060L
Bron: http://www.autoblog.nl/deze-chinese-xiaolong-lacht-de-hummer-h1-uit
De Humvee is dood, lang leve de Humvee. De fabriek in de VS is al lang gestopt met het produceren van de Hummer H1. De Chinezen hebben gelukkig hun antwoord al klaar. De Xiaolong XL2060L.
Wie bekend is met het auto-arsenaal van het Chinese leger zal weten dat ze daar sinds enige tijd de Xiaolong XL2060L wordt gebruikt. Een Hummer H1-achtige, maar dan net even een stukje groter. Ben je gecharmeerd van dit soort auto’s en zou je graag als particulier deze fallus-compensatie willen rijden? Goed nieuws! Hij komt namelijk ook als straatversie op de markt. In China.
Met een lengte van 5,1 meter en een leeggewicht van 3,6 ton doet hij niet onder voor de H1, de burgerversie van de Humvee. Echt snel is hij met een 3.2-liter zescilinder dieselmotor van Steyr (183 pk) overigens niet te noemen, maar zijn topsnelheid van 115 km/u is waarschijnlijk afdoende voor deze rijdende pussy-magnet (in bepaalde kringen).
Xiaolong XL2060L
Per 100 km slurpt de vierwielaangedreven Xiaolong twintig liter diesel weg. Mocht je de terreinbak laten uitrusten met bepantsering, dan zal het verbruik uiteraard een stukje verder toenemen. De aanschafprijs is 1 miljoen yuan. Volgens Chinese media evenveel als de militaire versie (kaal, dat wel) en vandaag de dag is dat 120.421 euro.
De Humvee in aktie!